Firma Villeroy & Boch jest jednym z wiodących na świecie producentów ceramiki i uznaną marką lifestylową. Jej dziedzictwo jest bogate i fascynujące. Spojrzenie wstecz na wyjątkową historię pokazuje, jak firmie udało się to osiągnąć. Pozostając przy tym wiernym swojej tożsamości i wartościom. Dowiedz się więcej i wybierz się w podróż przez najważniejsze wydarzenia w historii Villeroy & Boch.
Narodziny firmy Villeroy & Boch
Biznesmen i królewski fundator armat napisał pierwszy rozdział tej niesamowitej historii. Mowa o François Boch, który wraz z trzema synami w 1748 r. rozpoczął produkcję ceramicznych zastaw stołowych. Miało to miejsce w Audunle-Tiche w Lotaryngii. W 1767 r. otworzył fabrykę w Septfontaines w Luksemburgu. Nowa fabryka, nazwana „Manufacture Imperiale et Royale” szybko się rozwijała i stała się pierwszym producentem na większą skalę w kraju. Wytwarzaną tam zastawę stołową ogólnie opisywano jako „w stylu luksemburskim”. Jednocześnie zapoczątkowano wczesną masową produkcję przemysłową, a „Septfontaines” stało się synonimem jakości daleko poza granicami Luksemburga.
Przeprowadzka do Mettlach, znajdującego się wówczas we francuskim departamencie Sharre, nastąpiła w 1809 r. Jean-François, członek trzeciego pokolenia rodziny Boch, kupił dawne opactwo benedyktynów i przekształcił je w wysoce zmechanizowaną fabrykę zastawy stołowej. Jean-François studiował w École de Sciences w Paryżu. Oprócz opracowania nowego systemu pieca, wymyślił także biały i niezwykle mocny materiał ceramiczny, który był znacznie tańszy niż droga porcelana. W ten sposób uczynił to „białe złoto” dostępnym dla szerszej części społeczeństwa, zwiastując ekspansję zastawy stołowej na rynku.
Dwie rodziny, jedna globalna firma
Boch i Villeroy byli konkurentami. Obaj chcieli zaakcentować swoją obecność – szczególnie przeciwko dominującemu angielskiemu przemysłowi. Firmy połączyły się w 1836 r. i odnotowały szybki rozwój. W 1843 r. powstała fabryka, produkująca szklanki (m.in. do whiskey) uzupełniające ofertę zastawy stołowej i poprawiająca perspektywy rynkowe w Niemczech i za granicą. To zadziałało. Od Paryża po Londyn, Warszawę, Moskwę i Petersburg, Skandynawię, Europę Południową i wreszcie Amerykę Północną i Południową. Villeroy & Boch podbijał stoły świata. Firma stała się jednym z pierwszych światowych graczy XIX w.
Zainspirowany znaleziskiem archeologicznym Eugen von Boch, przedstawiciel Boch w czwartym pokoleniu, zaczął eksperymentować z płytkami ceramicznymi. W rezultacie powstały „Mettlacher Platten”. Atrakcyjne i bardzo wytrzymałe płytki, które odniosły światowy sukces. Pierwsza fabryka powstała w 1869 r. i wkrótce stała się największym na świecie producentem płytek podłogowych z siedzibą w Merzig. Moskiewski Teatr Bolszoj, katedra w Kolonii, tunel pod rzeką Hudson w Nowym Jorku zostały nimi udekorowane!
W 1856 r. Eugen Boch założył w Dreźnie fabrykę wyrobów ceramicznych, a w 1879 r. wprowadził na rynek zupełnie nowy produkt: artystyczną terakotę. Była ona wykonana ze specjalnie opracowanego materiału znacznie przewyższającego inne materiały budowlane. Co ciekawe, tę niezwykłą ozdobę do dziś można spotkać w zabytkowych dworkach, katedrach, bankach i zamkach.
Od zastawy stołowej po ceramikę sanitarną
Eugen Boch szybko zidentyfikował dalszy potencjał ceramiki. Około 1900 r. zwrócił swoją uwagę na obszar prawie nieznany dużej części populacji: prywatne łazienki. Firma zajmowała się tworzeniem naczyń już od bardzo dawna. A w 1876 r. w Wallerfangen rozpoczęto wytwarzanie ceramiki sanitarnej. Następnie pojawiła się produkcja wanien i toalet na dużą skalę. Nowy proces odlewania, czyli wlewanie do form płynnego materiału ceramicznego oraz szamotu, który podczas wypalania prawie nie odkształcał się, odblokował produkcję seryjną. Dzięki temu armatura łazienkowa stała się bardziej przystępna cenowo. To był ważny wkład w popularyzację higieny.
Na początku XX wieku marka Villeroy & Boch stała się znana na całym świecie. Jej produkty zaczęły kształtować styl. Prezentowane na międzynarodowych wystawach, zdobywały nagrody. Firma dostarcza najwyższej jakości zastawę stołową do europejskich rezydencji i klas wyższych. Wyposaża prestiżowe obiekty, a także baseny, hotele i banki w płytki, terakotę i produkty sanitarne.
Wartości Villeroy & Boch
Tradycja i autentyczność
Zachowanie tradycyjnych wartości i kształtowanie niepowtarzalnego stylu. Idąc z duchem czasu i wyznaczając nowe standardy. Czerpiąc z tradycji, jednocześnie posuwając się naprzód dzięki innowacyjności. Stwierdzenia te charakteryzują pracę firmy Villeroy & Boch. I to właśnie te zasady od dziesięcioleci wyróżniają ją jako jedną z najbardziej prestiżowych marek na świecie.
Rodzina jako fundament
Odkąd François Boch i jego trzej synowie rozpoczęli produkcję ceramiki w 1748 r., firmą Villeroy & Boch kieruje pionierski duch, kreatywne pomysły i przyszłościowe decyzje rodziny założycieli. Zaangażowanie, jakie od pokoleń wykazują te utalentowane jednostki, jest niezrównane. Jest to kluczowa stała część długiej i pełnej sukcesów historii firmy.
Marka premium, głęboko zakorzeniona w kulturze europejskiej
Zainspirowany artystami, członkami rodziny królewskiej i pionierami, a także trzema stuleciami europejskiej historii i kultury. W sercu Europy pojawiła się marka, która od chwili swojego powstania odgrywa główną rolę w kształtowaniu stylu życia na kontynencie. Tutaj rozpoczęła się nasza udana podróż w świat – podobnie jak nasza ewolucja w jedną z największych międzynarodowych marek lifestylowych zapewniających najwyższą jakość życia.
Niemiecka jakość z francuskim duchem czyli Villeroy & Boch
Na przestrzeni pokoleń śmiałe innowacje założycieli firmy pomogły stworzyć globalną korporację, która zapisała się w historii przemysłu dzięki niezrównanym standardom jakości. Villeroy & Boch łączy ponadczasową klasę francuskiego wzornictwa z tradycyjnymi cechami niemieckiej inżynierii, wyselekcjonowanymi surowcami i – co nie mniej ważne – doskonałym kunsztem wysoko wykwalifikowanego personelu.
Najnowocześniejsze techniki produkcji zapewniające czyste środowisko
W Villeroy & Boch mocno wierzy się w znaczenie pogodzenia kwestii środowiskowych i ekonomicznych. Przełomowe techniki produkcyjne, maksymalna efektywność energetyczna i procesy produkcyjne oszczędzające zasoby to kamienie węgielne filozofii i oczywiście, standardowa praktyka w całej firmie. Na tej podstawie tworzą przyjazne dla środowiska, światowej klasy produkty dla klientów na całym świecie.
W podsumowaniu należy podkreślić, że związek obu firm i rodzin przetrwał konflikty polityczne, dwie wojny światowe i przesunięcie granicy w regionie Saary. Dziś marka Villeroy & Boch jest obecna na całym świecie. Wspierana przez 275 lat doświadczenia i siłę innowacyjności. Ponadto zatrudnia ponad 7500 pracowników – a także członków rodziny, których przedstawiciele nadal odgrywają aktywną rolę w firmie.