Według magazynu Forbes, zatrudniająca ponad 19 000 pracowników firma Garmin jest uważana za jedną z największych spółek publicznych na świecie. Kto ją założył i jakie były jej początki. Co produkuje poza najbardziej popularnymi zegarkami z GPS?
O firmie Garmin
Gary Burrell i Dr. Min Kao to duet, który stworzył firmę Garmin. Był rok 1989, a wydarzenia miały miejsce w Olathe, w stanie Kansas. Pierwotnie spółka działała pod nazwą ProNav, a jej zmiana na Garmin nastąpiła w 1990r. Pierwszym produktem ProNav był moduł GPS, który sprzedawano za 2500 dolarów.
Dr. Min Kao urodził się w Tajpej, na Tajwanie i uzyskał tytuł doktora z elektrotechniki na Uniwersytecie Stanowym w Kansas w USA. Jest uznawany za głównego inżyniera firmy, a jego rola w ciągłym rozwoju zaawansowanej technologii nawigacyjnej stała się znakiem rozpoznawczym Garmin. Gary Burrell urodził się w Kansas, w USA. Od początku zajmował się przede wszystkim aspektami biznesowymi firmy. Był także odpowiedzialny za strategię rozwoju i wzrost firmy na arenie międzynarodowej. Połączyła ich jednolita wizja technologiczna i nietuzinkowe umiejętności biznesowe.
Firma Garmin po raz pierwszy pojawiła się w branży lotniczej dzięki swoim najnowocześniejszym produktom do nawigacji GPS prawie trzydzieści lat temu. Pierwszym klientem była armia Stanów Zjednoczonych. Od tamtego czasu linie produktów firmy Garmin rozszerzyły się, obejmując w pełni branżę lotniczą, morską i motoryzacyjną.
Aktualnie marka wiedzie prym lidera na rynku lotniczym, morskim, motoryzacyjnym, outdoorowym i fitness. Opierając się na zdrowym ekosystemie produktów i łącząc budzące podziw projekty, nienaganną jakość i wyjątkową niezawodność, tworząc doskonałe doświadczenia użytkowników, Garmin stara się stać brendem numer jeden dla wszystkich, którzy cieszą się życiem.
Misja, wizja i wartości Garmin
Misją jest tworzenie najwyższej jakości produktów dla wielu branż. Szczególnie tych, w których wykorzystywana jest nowoczesna technologia.
Wizja to bycie światowym liderem na każdym rynku, który jest objęty obsługą. Gdzie produkty są poszukiwane ze względu na ich atrakcyjny design, najwyższą jakość i najlepszą wartość.
Wartości wyznawane przez twórców marki to uczciwość, rzetelność i szacunek dla współpracowników, klientów i partnerów biznesowych. Każdy pracownik jest w pełni zaangażowany w obsługę klientów i współpracowników poprzez wyjątkową wydajność i osiąganie tego, co obiecujemy.
Filozofia biznesowa firmy Garmin, zakłada docenianie podstaw i „najpierw stawianie czoła najtrudniejszym zadaniom”. Przez 30 lat przeprowadziła firmę przez wszelkiego rodzaju wyzwania. A model biznesowy tzw. integracji pionowej zaowocował niezwykle wysokim poziomem zadowolenia klientów.
Integracja pionowa — klucz do sukcesu firmy Garmin
Garmin niczego nie zleca na zewnątrz. Od projektu produktu, przez inżynierię, produkcję, marketing po serwisowanie – wszystko odbywa się we własnym zakresie. Stwarza to dużą przewagę dla marki. Bezpośrednia komunikacja między działem badań i rozwoju a produkcją zapewnia firmie pełną kontrolę nad używanymi materiałami i częściami oraz zapewnia optymalizację procesów produkcyjnych.
Własna inżynieria mechaniczna wyeliminowała zakłócenia między urządzeniami i umożliwiła zastosowanie akumulatorów o większej pojemności bez utraty smukłości produktów.
Dzięki integracji akcelerometru, żyroskopu i magnetometru urządzenia Garmin są w stanie wykryć precyzyjny kierunek i kąt ruchu, a także śledzić wzniesione/spuszczone piętra lub rodzaj wykonanych czynności, co znacznie zwiększa precyzję pozycjonowania GPS.
Jakie produkty oferuje firma
- Wszelkiego rodzaju nawigacje: samochodowe, turystyczne (np. w kamperze) , morskie i lotnicze.
- Radary, autopiloty, echosondy, czujniki, kamery, wagi.
- Zegarki, zaawansowane i specjalistyczne smartwatche przeznaczone dla wielu gałęzi sportu i rekreacji. Miedzy innymi: zegarki biegowe i dla trhiatlonistów model Forerunner, żeglarskie model Quatix, nurkowe wariant Descent, dla żołnierzy Tactix, dla uprawiających fitness zegarek Venu.
Gwarancja satysfakcji z produktów
Gwarancja satysfakcji z produktów marki Garmin to nie tylko obietnica. To także część filozofii firmy, która stawia klienta na pierwszym miejscu. Dzięki temu podejściu spółka buduje trwałe relacje z klientem i zachęca go do wyboru artykułów, które nie tylko spełniają ich oczekiwania, ale także przewyższają je.
To wszystko oznacza, że firma jest absolutnie pewna jakości swoich urządzeń. Jeśli klient nie jest w pełni zadowolony z zakupionego produktu Garmin, oferuje elastyczne rozwiązania. W tym zwrot pieniędzy lub wymianę na inny produkt. To zobowiązanie do satysfakcji klienta sprawia, że konsumenci czują się pewnie, dokonując zakupu sprzętów logowanych Garmin.
Warto także wspomnieć o wsparciu technicznym, jakie Garmin zapewnia swoim nabywcom. Ponadto firma oferuje obszerną dokumentację, wsparcie online oraz możliwość kontaktu z ekspertami. A to pomaga rozwiązać ewentualne problemy lub udzielić odpowiedzi na pytania klientów.