Tupperware jest amerykańską firmą, która od ponad 70 lat dostarcza na rynek innowacyjne produkty związane z przechowywaniem i przygotowywaniem posiłków. Markę założył 1946 r. chemik Earl Silas Tupper i szybko stała się popularna dzięki swoim hermetycznie zamykanym pojemnikom.
Poznaj historię i produkty firmy Tupperware i sekret jej sukcesu.
Wspomniany wyżej Pan Tupper wymyślił pojemniki na żywność, które miały być hermetyczne. Inspirował się szczelną konstrukcją puszek po farbie. Na początku wcale nie było łatwo przekonać konserwatywne społeczeństwo do zakupu tych produktów. Punktem zwrotnym było połączenie sił Tuppera z Brownie Wise, która opracowała strategię marketingową „party plan”. Za jej pomysłem wszystkie produkty zostały wycofane ze sprzedaży detalicznej. Miała nadejść nowa era w sprzedawaniu pojemników i akcesoriów na zapraszanych imprezach, gdzie wszystkie produkty były prezentowane i omawiane. I faktycznie ten model sprzedaży okazał się niebywałym hitem i wielkim sukcesem.
W 1958 r. Tupper sprzedał The Tupperware Company za 16 milionów dolarów firmie Rexall. Po rozwodzie zrzekł się amerykańskiego obywatelstwa i wyjechał na jedną z wysp przy wybrzeżu Kostaryki, gdzie w 1983 r. zmarł. Obecnie Tupperware dystrybuuje swoje produkty na całym świecie, a ich sprzedaż odbywa się przede wszystkim za pośrednictwem wyszkolonych doradców, którzy prowadzą prywatne imprezy sprzedażowe.
Jakie produkty zawiera katalog Tupperware
Przede wszystkim są to pojemniki na żywność, kubki, słoiki, garnki, patelnie, noże, deski do krojenia, akcesoria do gotowania, a także produkty do przechowywania i transportowania jedzenia. Bardzo fajne są kubki termiczne, które można wziąć w podróż i pić pyszną kawę Lavazza 😉
Wszystkie produkty Tupperware są hermetycznie zamykane, co pozwala na dłuższe przechowywanie żywności bez utraty smaku i wartości odżywczych. Obecnie firma oferuje także produkty ekologiczne, produkty z materiałów pochodzących z recyklingu czy też produkty bez BPA.
Design i wzornictwo pojemników Tupperware odgrywa ważną rolę w ich sukcesie na rynku. Firma od początku swojego istnienia stawia na nowoczesny i innowacyjny design, który przyciąga uwagę klientów. Pojemniki Tupperware są dostępne w różnych kolorach i kształtach, co pozwala dopasować je do indywidualnych potrzeb i gustów klientów. Charakteryzują się prostotą i elegancją. Są one nie tylko funkcjonalne, ale także piękne i są niewątpliwą ozdobą kuchni.
Firma stale udoskonala swoje projekty, wprowadza nowe rozwiązania i wzory. Dzięki temu jej produkty są stale na czasie i przyciągają uwagę klientów. Tupperware wprowadza także limitowane serie pojemników, a to pozwala na zwiększenie ich atrakcyjności dla klientów. Warte uwagi jest, że oferuje produkty dla różnych grup klientów, tj.: pojemniki dla dzieci, pojemniki na lunch czy pojemniki na specjalne okazje.
Ciekawostki o Tupperware
- Marka posiada kilka patentów na swoje produkty. Pierwszy patent na swoje hermetyczne pojemniki zdobyła w 1948 r. i dotyczył on zamknięcia, które zapewniało szczelność pojemnika. Zamysłem tego było dłuższe przechowywanie żywności.
- W latach 60. Tupperware zaczynał być popularny w Europie, a w Polsce pojawił się w latach 90-tych.
- Jest jedną z pierwszych firm, która wprowadziła do swoich produktów tworzywa sztuczne o niskiej gęstości.
- W latach 2000 rozpoczęła produkcję produktów ekologicznych i wprowadziła do swojej oferty produkty z materiałów pochodzących z recyklingu.
- Firma z tradycjami i innowacyjna jednocześnie, przez lata swojego istnienia wprowadziła wiele rozwiązań, które zmieniły rynek tzw. małego AGD.
- Nie pomyślelibyście, że Tupperware współpracuje z NASA i ich produkty przebywają w kosmosie prawda? Poniżej video ze strony marki.
Działania firmy na rzecz środowiska
Firma Tupperware jest świadoma wpływu swoich działań na środowisko i podejmuje różne działania na rzecz jego ochrony. Jedną z inicjatyw firmy jest produkcja produktów ekologicznych, które są wykonane z materiałów przyjaznych dla środowiska. Tupperware oferuje produkty z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu oraz produkty bez BPA.
Działa na rzecz ochrony środowiska poprzez redukcję emisji CO2. Ogranicza zużycia energii i wody oraz poprawę efektywności energetycznej w swoich fabrykach. Tupperware podejmuje również aktywność na rzecz edukacji i świadomości ekologicznej swoich klientów. Np. poprzez organizowanie spotkań i szkoleń na temat recyklingu czy też wprowadzenie programów zwrotu produktów, dzięki którym pojemniki i akcesoria mogą być przesłane z powrotem do firmy, a następnie poddane recyklingowi.
Firma Tupperware jest członkiem międzynarodowej organizacji „Business for Social Responsibility”, której celem jest wspieranie przedsiębiorstw w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju. Dodatkowe informacje oraz najnowszy katalog dostępny na stronie: www.tupperware.pl
Ciekawostką o Tupperware jest fakt, że w całym, bogatym asortymencie nie ma ani jednego przedmiotu, który jest zasilany energią elektryczną. Wszelkie sprytne przyrządy są napędzane siłą własnych rąk. Ja osobiście nie wyobrażam sobie żywota bez rozdrabniacza Super Sonic, używam go chyba każdego dnia. A w ogóle jestem Tuppermaniaczką! Pozdrawiam!
Tupperware uzaleznia 😉 ale jest jeden gadżet kompletnie nie zdający egzaminu! te silikonowe osłonki do jajek sadzonych, naprawdę nie działają.. rozczarowały mnie, uwielbiam jajka sadzonei myślalam, że bedzie super się robiło. Nie działa, białko się rozlewa na patelni.
Sama zarażona pasja do Tupperware zarażam wszystkich w pobliżu i jest coraz więcej miłośników tej marki !!! Jestem ogromnym zwolennikiem używania produktów wielorazowych a TW jest mistrzem w dobrej jakości i cudownych produktach!!
kocham i będę polecać każdemu!!!!