Body Shop to jedna z najbardziej znanych marek kosmetyków, która zdobyła uznanie na całym świecie dzięki swojemu niekonwencjonalnemu podejściu do urody i pielęgnacji skóry. Filozofia marki opierająca się na naturalnym składzie swoich produktów – jeszcze zanim stało się modne – była strzałem w 10! Poznaj historię marki The Body Shop.
Prekursorka w branży beauty
Anita Roddick założyła swoją firmę The Body Shop w 1976 r. w Brighton. Niewielki, pomalowany na zielono sklepik z kosmetykami dla kobiet był pierwszym tego rodzaju sklepem w Wielkiej Brytanii. Jej podejście do piękna skrajnie różniło się od przesłania największych graczy w branży kosmetycznej.
Co stanowiło przełom? Naturalne składniki pochodzące z uboższych zakątków świata, pozyskiwane w etyczny i zgodny z jej przekonaniami sposób. Wyroby w ekonomicznych opakowaniach można było łatwo uzupełnić. Produkty Body Shop i rytuały pielęgnacyjne tworzone dla każdego ciała, dzięki nim kobiety dobrze czuły się w swojej skórze.
Trzeba podkreślić, że prawie 50 lat temu tego typu podejście wyprzedzało konkurencyjne marki. Dzięki pasji założycielki firmy do planety i prowadzeniu kampanii pro-eko, Body Shop zawsze było czymś więcej niż tylko brandem kosmetycznym. Ona miała konkretny cel – zysk i zasady współdziałające w harmonii.
Kosmetyki Body Shop nigdy nie były testowane na zwierzętach i nie wykorzystywały nikogo przy ich wytwarzaniu. Uczciwa współpraca z dostawcami oraz pomoc społecznościom w rozwoju była możliwa dzięki programowi Sprawiedliwego Handlu. Aktualnie w ślady marki podąża coraz więcej firm kosmetycznych, co cieszy. Ponieważ ziemia tego potrzebuje.
Body Shop – piękno i prawda
Kiedy powstał The Body Shop, branża kosmetyczna miała dość określone wyobrażenia na temat tego, jak powinny wyglądać kobiety. Ale Anita miała swoje własne pomysły. Wierzyła, że piękno jest dla człowieka źródłem radości, komfortu i poczucia własnej wartości. Produkty Body Shop są oparte na naturalnych składnikach: m.in. olejek z drzewa herbacianego, masło shea, miód czy olejek arganowy.
Wierzyła, że jej wyroby kosmetyczne przypominały o codziennym rytuale miłości własnej, a nie składały fałszywą obietnicę wyszczuplenia i przeciwdziałania starzeniu się, którą lansowała branża. Nie chciała tworzyć produktów, które nadawałyby kobietom określony wygląd, ale, by pomagały im stać się najlepszą wersją siebie.
Celem marki było dążenie do zmian społecznych. Anita Roddick w głębi serca była aktywistką. Jako prawdziwa feministka i działaczka na rzecz praw człowieka zbudowała markę na wzmacnianiu pozycji kobiet i dziewcząt. Przy produkcji każdego kosmetyku, przy podejmowaniu decyzji biznesowych, dążyła do równości. Wartości, które wyznaje firma to integracja, współpraca i współczucie.
Ekologia i ochrona środowiska – pionierskie idee, które do dziś wyznaje Body Shop
Body Shop był jednym z pierwszych producentów kosmetyków, który wprowadził eko-opakowania zdatne do recyklingu. Firma od początku angażowała się w działania na rzecz ochrony środowiska i zdecydowanie sprzeciwiała się testowaniu kosmetyków na zwierzętach, co zaowocowało wprowadzeniem produktów cruelty-free. Wspierała kampanie na rzecz praw człowieka, zwierząt i ochrony środowiska oraz prowadziła różne akcje charytatywne. To wszystko trwa do dzisiaj i nigdy się nie zmieniło. Dziedzictwo Anity Roddick, która zmarła w 2007 r. nadal żyje w marce Body Shop. Jej pasja i zaangażowanie nadal wpływają na strategię firmy i jej działania na rzecz świata.
Jakie kosmetyki naturalne otrzymamy w sklepie
W kategorii pielęgnacji ciała dostępne są:
- balsamy do ciała,
- kremy nawilżające,
- olejki do masażu,
- mydła w kostce,
- żele pod prysznic,
- dezodoranty,
- pilingi do ciała.
Dział pielęgnacja twarzy oferuje:
- kremy do twarzy,
- maseczki,
- serum,
- żele myjące,
- toniki,
- peelingi do twarzy.
Pielęgnacja włosów, czyli:
- szampony,
- odżywki,
- olejki do włosów,
- maski do włosów.
Dział makijażu zawiera:
- podkłady,
- pudry,
- róże do policzków,
- cienie do powiek,
- błyszczyki i pomadki do ust,
- tusze do rzęs.
Produkty do pielęgnacji dłoni i stóp:
- kremy do rąk,
- kremy do stóp,
- balsamy do paznokci,
- serum na skórki.
Produkty do pielęgnacji mężczyzn:
- balsamy po goleniu,
- krem do twarzy dla mężczyzn,
- dezodorant dla mężczyzn.
Charakterystyczne i uwielbiane przez konsumentów są linie kosmetyków owocowych. Seria bananowa, wiśniowa, kokosowa, mango czy grapefruit to niektóre z nich.
Co znajdziemy w składzie kosmetyków Body Shop
W składzie znajdziemy naturalne składniki i pochodzenia naturalnego wywodzące się ze zrównoważonych źródeł. Kosmetyki zawierają również przyjazne dla środowiska składniki syntetyczne.
Naturalne składniki pochodzą bezpośrednio z roślin i minerałów, a także z procesów bez modyfikacji chemicznych. Jednym z wymogów stawianych składnikom roślinnym pochodzenia naturalnego jest to, że muszą one być odnawialne. Oznacza to, że muszą pochodzić ze źródeł, które są obfite i samoregenerujące się. Zalicza się do nich m.in.: masło shea, olejek z drzewa herbacianego, olejek arganowy, miód, aloes, jak i ekstrakty roślinne oraz witaminy.
Przykładem składnika syntetycznego jest Isononyl Isononanoate, czyli emolient suchy, olej, który pomaga utrzymać wilgotność skóry po nałożeniu kremu. Nie jest tak obciążający dla skóry jak oleje roślinne i jest wysoce biodegradowalny. Ma także niski profil ekotoksyczności, co wskazuje, że nie jest szkodliwy dla środowiska. Składniki syntetyczne nadają formułom właściwości, których natura po prostu nie jest w stanie zapewnić, np. konserwację produktów (zapewnienie ich dłuższej trwałości).
Celem Body Shop jest stosowanie receptur opracowanych przy użyciu zielonej chemii. Tzn. procesów ograniczających użycie lub produkcję chemikaliów szkodzących planecie.
Body Shop w Polsce
Otwarcie pierwszego sklepu w Polsce miało miejsce w 2007 r. w CH Złote Tarasy w Warszawie. Obecnie jest 17 sklepów na terenie kraju. Możemy w nich kupić kosmetyki wegańskie i kultowe produkty marki. Body Shop online to sklep internetowy, gdzie możemy również zrobić zakupy: thebodyshop.pl